20 21 22

fredagen 20/3

möte upp biffen vid globen för att se bajen hockeys sista match.  biffen var vid min ankomst riktigt taggad & rund under fötterna han hade då redan hält i sig ett par öl.. matchen i sig var ren publik fest dem 4200 pers som kommit till hovet för att se hockey när den är som bäst fick se en säker 7-1 vinnst. efter det krävde biffen några till öl på gullmarsons krog.  På G hem beslutade vi att det var läge att kliva ner på lokala engelbrekt & stöka. sagt & gjort helt plötsligt satt vi där med öl & larre & max joinade. efter ett tag sätter sig en stor biffig lirare med rakat huvud & tattuerad under arm vid  vårt bord. efter att lyssnat på hans historier konstaterar biffen att det är en äkta hycklare.  först berättar snubben att han är mot invandrare med mera sen efter ca 10 minuter står han & krammas med Jugoslavierna i baren. efter att vi iaktog det ekade det varje gång han passerade oss 123 Horunge ! från min & biffens munnar.  väll vi stägnings dax  var det frid & fröjd tills vi skulle på bussen. där stog en liten ensam pojke & väntade på bussen när den hade kommit visade det sig att han inte fick åka med pga han hade ingen biljjet eller kunde sms till sig en billjett. jag lackade ur & skrek något om att bussförarens lön inte blev påvärkad av att ungen fick åka med. det hela slutade med att väktare tillkallades & jag fick kliva av bussen tack vare att föraren tyckte jag var hotfull.  nästa buss fick vi iallafall åka med & viu lyckade ta med den lilla killen oxå.


Lördag.. 

vaknade & kände mig mer bakis än vad jag förtjänade.  snackade med biff & vi bestämde hos att ta en promenad till bandhagen & käka på grillen. lirade en hel del bets men inga höjdar lördag..
på kvällen gled runt lite i maxens bil & skrattade åt  hororna vid softbar.

Söndag.

lirade på topp tipset & vann  216 kr vart till 2730 kändes helt okej. tyvär snöade det så jävla mycket så någon fotbolls träning vart det ej. riktigt synd jag kände att jag hade gjort  Kanon träning .



sen  under helgen planerades även en 24timmars kryssning in ser ruggigt bra ut värkar bli närmare 20 pers som åker kommer nog bli ruggigt roligt & många skandaler !




Fred Ut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0